Jumat, 21 Januari 2011

Setan dan bayangan tentangnya..

Dulu ku bertanya, buat apa kita menjaga pandangan
Tak boleh menatap mata si ikhwan
Namun kini, kudapatkan jawaban
Suatu kisah dari pengalaman…

Awal bertemu,, tak sengaja ku menatapnya..
Tak ada perasaan apa-apa. Inilah rezeki dari ALLAH..
Tak sengaja, bertemu untuk yang kedua kalinya
Ini salahku..
Aku tak menjaga pandangan..
Aku melihatnya dengan jelas, dengan sepuas hatiku
Tiba-tiba, timbullah perasaan..
Perasaan ingin terus melihat dia,,
Dan aku, mengikuti bujukan setan itu..
Aku berusaha dekat dengannya..
Sudah dekat, aku terus memandanginya,,
Ya ALLAH,, ini salahku… mengapa ku tak menjaga pandangan..??
Dan akhirnya, setan tertawa,,
Kini aku terus terbayang oleh wajahnya, rambutnya, matanya, semuanya…
Otak ini, tak kuasa untuk tidak memikirkannya…
Ya ALLAH, maafkanlah aku.. maafkanlah hambaMu yang lemah ini..
Aku telah menodai mataku untuk melihatnya Ya ALLAH…

Akhirnya, aku sadar..
Menjaga pandangan itu perlu
Ya ALLAH, Bantu aku melawannya…
Setan dan bayangan tentangnya..

0 komentar:

Posting Komentar